7 dec

almasdarnews.com – Map Update: Syrian Army captures 85% of east Aleppo, on verge of total military victory

proletaren.se – Aleppos befrielse ger hopp om fred

Västvärlden fördömer den syriska offensiven för att återta östra Aleppo. Och visst är kriget i Syrien fruktansvärt. Men det som nu sker – att de väpnade grupperna besegras och fördrivs – skapar möjligheter för en fredlig utveckling.

proletaren.se – Ett brev från Syrien till Margot Wallström

Jag är rädd för att jag talar för döva öron, eftersom du troligen är så fast i den USA-amerikanska dogmen att du inte kan tala fritt eller gå emot västmedias politiska propaganda. Jag håller hoppet uppe om att du med din intelligens och medmänsklighet kan förstå sanningen i det jag skriver till dig.

Jag hoppas och ber för att ni aktivt ska hjälpa oss att återhämta oss från denna förödande regimskiftesplan som USA och andra stater inledde 2011

presstv.ir – At least 7 civilians killed in militant rocket attacks on Aleppo

Alexander Mercouris – The West’s Silence About the Bombing of Russia’s Hospital in Aleppo is Shameful

Gareth Porter – US Strikes on Syrian Troops: Report Data Contradicts ‘Mistake’ Claims

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

